Khamis, 14 Mei 2015

PERMANDANGAN MENARIK TAIPING,BUKIT MERAH DAN KUALA SEPETANG



Permandangan yang menarik dan cantik diambil dari pengambaran Tourism Perak dengan kamera dron seolah-olah kita sedang menaiki helikopter.Pengambaran di Kuala Sepetang dengan menggunakan Bot KSET dan Bot Damia kebetulan menjumpai ikan lumba-lumba(Dolphin).
Saya amat menyokong pihak pelancongan memperbanyakan promosi tempat-tempat menarik di Daerah dan Negeri Perak ini.

Video ini juga banyak di tayangkankan di Hotel Perdana dan MPT untuk tontonan pengunjung yang datang dan berehat di ruang lobi.
Bagi saya kita lebih luas pandangan melalui video yang memaparkan keseluruhan tempat dalam sudut pandang 360 darjah.

Sebenarnya banyak tempat menarik dan bersejarah terletak di sini cuma kadang-kadang kita terlepas pandang untuk berkunjung ke sini.

Ramai yang datang ke Kuala Sepetang adalah terdiri dari pada berbagai peringkat umur.Yang mengambil pakej dari syarikat kami adalah pelajar SK,SMK,IPTA dan Syarikat Swasta yang menjalankan aktiviti alam sekitar.Malah ada juga datang semata-mata hendak melancong sebab di sini juga hotel dan homestay untuk pelancong.

Banyak rombongan datang selepas tamat peperiksaan dan kami terpaksa menambah staf bagi melancarkan program lawatan dan bersedia memberi penerangan  kepada tetamu yang datang.
                Kami telah mengatur jadual atau tentatif  lawatan telah pun melantik seoran Guide untuk membawa rombongan sepanjang lawatan berlangsung.Pakej yang disediakan termasuk: 
 -Makan dan minum
-Penginapan
-Tour Guide
-Bot Pelancong
-Dewan dan cafe
-Sound System dan projector dan lain-lain 
                Kami juga menerapkan nialai-nilai murni dalam penjagaan alam sekitar serta pendidikan dalam menghijaukan bumi.Banyak rombongan berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberi serta penerangan yang mendalam tentang hutan bakau oleh pengawas hutan dari Jabatan Hutan.

                Mengikut draf kedatangan pengunjung samakin hari semakin meningkat termasuk pelancong dari luar negara.Salah satu tarikan di sini adalah makanan me udang banjir dan juga pegurusan hutan bakau terbaik serta pendapat pengitirafan dunia.
                                                                               
                                                                                               UNIKL-MFI
                                                                                 (Program Alam Sekitar dan CSR)

 
                                                                   PLAN TRIP RIVER CRUISE

                                                                                      HARIAN METRO
                                                                                              (PAK ABU)








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PAKEJ LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KUALA SEPETANG TAIPING PERAK (SEHARI)

  Kami menyediakan pengurusan lawatan kepada guru,pensyarah yang ingin membuat lawatan ke tempat kami di Negeri Perak.Tentatif yang kami sed...