Khamis, 29 Ogos 2013

MENSYUARAT KEMAJUAN PELANCONGAN TAIPING


Mensyuarat di pengerusikan oleh Dr. Kevin Ketua Pengarah Zoo Taiping,saya mewakili Syarikat Kuala Sepetang Eco Tourism.Kehadiran lebih kurang 30 peserta termasuk wakil hotel Sentosa Villa,SSL,Panorama dan Hotel Pedana.Kementerian Pelancongan Ipoh Perak dan Taiping,Zoo,Muzium Perak dan Matang,Jabatan Hutan,Poly Travel ATV ride,Kilang Kopi Antong,Mr Chuah,Homestay Bkt Gantang,Bkt Jana Golf dan Galleria.
Dipengerusikan oleh Dr Kevin,dan dibantu oleh Puan Hanim memaklumkan pengubahsuaian zoo untuk penempatan gajah dan medan ala Sahara.
-Harga tiket zoo akan dinaikan
-menubuhkan kelab ahli zoo dengan harga diskaun
-memasarkan produk dan pakej pelancongan di Taiping Luar Taiping
-NCIA ada membuka Kiorsk di Pulau Pinang untuk mempromosi Taiping dan perlukan agensi untuk hantar Katalog untuk menjual pakej di Taiping.
Semua peserta diberi masa untuk berucap,yang mengambil lebih 5 minit adalah dari ATV Ride Bkt Larut,Muzium Perak,Kuala Sepetang,Kilang Arang Kayu,Galeria,Pesatuan Pelancongan En Halim dan wakil Pelancongan En Kamarudin.
Saya berucap seperti yang tulis dan selang seli dengan pertanyaan berkenaan pakej pelancongan
Dan pihak pelancongan Perak mencadangkan agar mengambil lessen dengan kementerian Pelancongan.Saya beritahu kita dah daftar dengan SSM dan tidak menggunakan Tourism hanya Track, jika pelancongan perlu ada syarat lain dengan Kementerian Pelancongan.
 Dua perkara yang perlu diambil perhatian serius dari mesyuarat ini ialah pemasaran produk dan pakej pelancongan di Taiping Luar Taiping dan perlesenan dari Pelancongan. Semua saranan dan teguran pihak berkuasa perlu diambil serius untuk memudahkan operasi dan kerjasama yang lebih erat di masa depan


1.    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PAKEJ LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KUALA SEPETANG TAIPING PERAK (SEHARI)

  Kami menyediakan pengurusan lawatan kepada guru,pensyarah yang ingin membuat lawatan ke tempat kami di Negeri Perak.Tentatif yang kami sed...