Selasa, 28 Februari 2017

KUALA SEPETANG DALAM PETA KORIDOR UTARA

     Dalam pelbagai bidang dibawah seliaan NCIA termasuklah Logistik,Agro,Pelancongan dan lain-lain lagi.Dalam bidang tersebut,dalam pelancongan saya seorang yang menusahakanya di Kuala Sepetang ini.
     Sepanjang 5 tahun dalam bidang ini saya yang masih baru amat bertuah dan bersyukur kerana terpilih dalam program Mcash (Batch 3)dari NCIA ini.Apabila berkumpul kami semua 16 orang usahawan yang mana dapat bertemu di Pulau Pinang.
     Saya mula bersua muka dengan Pn Juli Deri yang menguruskan dana untuk memajukan bidang pelancongan ini.Dia yang bnyak membantu bekenaan dokumen dan keperluan bagi melancarkan proses tersebut.
     Saya mengambarkan aset bot perlu ditambah bagi melancarkan pengurusan untuk bawa pelancong di tempat saya beroperasi.Dari tahun ke tahun ramai pelancong yang datang untuk mengambil pakej bot jelajah sungai atau river cruise di sini.
  




      Permandangan yang cantik membuatkan pelancong teruja untuk bergambar di sini.Salah satu gambar yang menang pertandingan fotografer tahun lepas adalah di Kuala Sepetang.Gambar yang saya pos ini pon dari sahabat saya Shamsul Foto dari KL datang sbap gambar di atas jambatan kampung nelayan. Kepada yang berminat untuk mengambil gambar bolehlah hubungi saya untuk saya aturkan bot dan beri cadangan tempat-tempat yang menarik di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PAKEJ LAWATAN SAMBIL BELAJAR KE KUALA SEPETANG TAIPING PERAK (SEHARI)

  Kami menyediakan pengurusan lawatan kepada guru,pensyarah yang ingin membuat lawatan ke tempat kami di Negeri Perak.Tentatif yang kami sed...